torstai 10. joulukuuta 2015

10, SKAPPEL. FINALLY. LOVE IT.



Voi vihdoin ja viimein. Olihan tämä urakka. Jo kaulahuivia tehdessä minua poltteli aloittaa tämä neuletyö. Totta puhuakseni se on pyörinyt mielessäni jo parin vuoden ajan, saamatta aikaiseksi kuitenkaan.





Tietenkin tavoistani poikkeamatta tämän valmistus ei sujunut aivan tuosta vain ilman sähläyksiä. Vaikka ohje melko yksinkertainen olikin. Kertaallaan tämän jo valmiiksi sain, mutta sovittaessani hihat eivät tyydyttäneet minua. Halusin niistä nimenomaan sellaiset löysät oversize-malliset. Noh purkuhommiksihan se meni, ja siinä samassa vahingossa tuli katkaistua lankaa hieman väärästä paikkaa, jolloin takakappaleen reuna alkoi uhkaavasti pärköämään. Eipä auttanut, kun purkaa takakappalettakin osan matkaa. Tarkemmin sanottuna sellaiset 50 cm.


Lopulta pääsin uudestaan kaikki osat kokoamaan. En alkuun ollut vieläkään täysin tyytyväinen lopputulokseen, mutta huomaan tykkääväni siitä koko ajan enemmän. Tämä neule tulee muistuttamaan varmasti hyvin usein minua syksystä 2015. Joka kerta päälle laittaessani muistuu mieleen varmasti paikka ja tapahtumat, kun viimeisen langan päättelin. Toivottavasti vielä joskus hymyn saattelemana. 


Tein neuleen mukaillen tätä ohjetta. Minä käytin melko paksua (ja kallista) merinovillalankaa. Se mahtaa olla yksi syy, miksei neuleesta tullut niin ilmavaa ja kepeää kuin olin suunnitellut. Olen tosin varma, että tämä tulee lämmittämään hyvin tulevana talvena :)


1 kommentti: